tisdag 26 april 2016

IPOs - Nepa, Resurs Bank & Clean Motion

Denna veckan gör jag lite affärer genom att teckna i flertalet IPOs.

Jag tecknade mig för Nepa, som jag såklart inte fick någon tilldelning i, och gick sedermera upp över 40% på första handelsdagen, surt sa räven.

Väljer att teckna mig för en liten pott Resurs Bank med baktanke att sälja på första handelsdagen, handlas till rabatt jämfört med peers och bör därför stiga under första handelsdagen, dessutom en del institutioner som tecknat så det känns bra och stabilt.

Jag kommer också välja att teckna i Clean Motion, tror det kan bli mycket hausse kring denna börsintroduktion och att det kan flyga rätt rejält första dagen, bara 6 miljoner som kommer "småsparare" tillhanda så kommer bli huggsexa och efterföljande kursökning, enligt min analys.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar